6. helmikuuta 2013

Lisää takkeja, lisää ompelua!


Moikka!

Ompelin tänään piiiitkästä aikaa. Tein vaan yhtä korjausompelutyötä asiakkaalle, mutta se tuntui silti ihan hyvältä. Oon huono saamaan aikaiseks välillä mitään, etenkin tämmöisiä juttuja millä ei ole deadlinea. Kun ittelleni suunnittelen jotain tekeväni, niin silloin yleensä aika monet muut asiat menee niiten tekemisen edelle. Pitää olla joku tietty tilaisuus mihin tuotetta teen niin silloin saan ne kyllä aina hyvin aikaiseksi! Oon todella nopea ompelemaan, eikä mulla noissa projekteissa yleensä yhtään päivää kauempaa mee (riippuen tuotteesta, ni aina parista tunnista muutamaan päivään), mut aina jotenkin unohdan sen rupeen panikoimaan että pitäisi olla viikko lomaa että jotain sais aikaseksi. Noh jos mulla se viikko lomaa olis jonku tommosten tekemiseen niin en varmasti aloittaisi ja tekisi töitä kuin vasta viimeisenä päivänä :D 
Taisin jossain aiemmassa postauksessa mainita että takkia olisin vailla, ja se on mun seuraava projekti! Mulla on useampi malli mielessä, ollut jo vuosia, mutta nyt tää yks tietty yksilö tuntui semmoiselta "pakko saada juts nyt", niin sen takia se tulee nyt ensin valmistettua. Tämä miksi se pitäisi heti saada johtuu osittain siitä että se on enemmän semmoinen tän hetken trendi juttu, ja ne pari muuta mallia, semmoisia klassisempia, mitkä on ollut mieleisiä ja pari vuotta ja tulee varmasti olemaan vielä pari lisää, joten niillä ei ole niin kiire. 

Takista tulee villakangastakki nahkaisilla hihoilla. Näin samantyyppisen yhdellä ohikulkijalla Lontoon kadulla kun siellä viimeksi kävin. Rakastuin. Noitahan on näkynyt jo ties kuinka kauan, ties kuinka monella ihmisellä ja monella variaatiolla. Oon niistä aina tykännyt, koska pidän erilaisten materiaalien yhdistelemisestä. Minusta pehmeä villakangas ja kovempi, kiiltävä nahka näyttävät älyttömän hyvältä yhdessä. Tässä kyseisessä takissa oli vielä niin ihanasti lisätty kontrastia kun miehustakankaan tekstuuri oli pörröisempää, se pomppasi hihoista erityisesti. Siinä "The" takissa oli molemmat mustia, sekä nahka että villakangas, ja juuri tästä yhdistelmästä tykkään, samaa väriä, mutta eri materiaalia. Kaulukseen oon saanut inspiraatiota tosta Ted Bakerin villakangastakista ( Mrs. V :llä on se ja hänellä on siitä kivempia kuvia ihan päällä omassa blogissaan :)). Meinasin tommoista isoa kaulusta minkä saisi kiinnitettya muutamalla eritavalla, mutta tämä saattaa vielä muuttua tuossa kun rupean sitä työstämään. 

Kävin pyörähtämässä Eurokankaassa tossa muutamia viikkoja sitten, kun etsimme siskolleni mekko kangasta. Samalla satuin törmäämään todella varteen otettaviin takkikangas vaihtoehtoihin. Villakankaat alkoivat sieltä olla jo pikkuhiljaa lopussa joten päätin ne samantien poistaa, ettei vaan olisi jäänyt saamatta. En löytänyt mustaa pörröistä kangasta niinkuin siinä alkuperäisessä unelmassani olisi ollut, mutta löysin todella kivan varavaihtoehdon! Tumman harmaan, sielän ihanuuden. 


Toinen mitä olen tässä ruvennut haaveilemaan oikein kovasti on vihreä, kevyt parka. Tiedän, olen myös tässä hyvin jäljessä, nämähän ovat olleet muotia jo vaikka kuinka kauan, ja taitaa alkaa olla jo vähän "last season" nyt. Mua ei haittaa olleskaan! Vaikka seuraan muotia hyvin tiukasti, seuraan uusia catwalk näytöksiä joka vuosi ja koulun kautta tuli oltua perillä aika pitkällekin noista mikä on in, jutuissa, mutta itse olen hyvin hidas kypsymään uusille jutuille. Mun täytyy vähän jo nähdä niitä kaduilla, ihmisten päällä ja blogeissa ennen kuin ne rupeaa tuntumaan tutummillta. En siis ole se kuka ekana jotain todella jännää ja muodikasta kokeilee, ja se ei minua ollenkaan haittaa :) 

Mietin että olisikohan kangaskaupoissa ollenkaan mitään semmoista kangasta mistä tuommoista parkaa saisi kunnolla valmistettua? En ole kaupoista täydellistä itselleni löytänyt, vaikka ne pursuavatkin niin monia vaihtoehtoja.. Sen täytyisi olla sopivan pituinen, minun pituudellani erittäin tärkeä ominaisuus, sopivan löysä, mutta samalla sopivan istuva oikeista paikoista, siinä täyisi olla huppu ja muita kivoja yksityiskohtia. Täytyy ehdottomasti ensikerralla kun Eurokankaassa käyn niin vilkaista myös tuommoista kangasta. 

Kuvat google kuvahaku, lookboo.nu, hm.com, topman.com

Tietenkin välillä täytyy myös muille jotain ommella! Alottelin tänään myös kaavoittamaan kaverilleni iltapukua, ja siitä ehkä voi tulla kuvia myöhemmin jos hän antaa luvan. :) 
Päätin ruveta tekemään poikaystävälleni hupparia, kun kuulin hänen valittavan niiden huonosta tarjonnasta kaupoissa. Ovat kuulemma yleensä liian lyhyitä ja liian leveitä.. Noh sittenhän täytyy paremman kokoinen tehdä! Mulla on muutama idea minkälainen siitä voisi tulla, mutten ole kunnolla vielä päättänyt. College kankaita on todella vaikea suomen kaupoista löytää, ne ovat usein semmoisia liian ohuita eikä niin pehmeitä kuin mitä kaupan hupparien matskut. Oon perjantaina menossa kaupungilla pyörähtämään ja toivon löytäväni sieltä jotain kivaa! Hänen hupparistaan tulee ihan pelkistetty ja yksinkertainen, en mitään kauheen ihmeellistä halua rupea vääntämään. Jos vain kivoja kankaita löytyy useampia niin haluan siitä kuitenkin ainakin kaksivärisen. 


Toivon nyt että tämä mun into ja aikaansaamiseni jatkuu ja nämä tulisi valmiiksi pian! Tuota villakangastakkia voisi varmaan kohta alkaa käyttämäänkin niin täytyisi saada se tehtyä ennen kuin sen sesonki aika menee umpeen! 

Onkos siellä ompelijoita? Mitkä teijän viimeisimmät projekti on ollut, tai on tulossa? :) Mitäs tuumailette mun suunnitelmista, näyttääkö hyvältä? 

Olipas muuten todella vaikeeta löytää hyviä kuvia, mitkä ois kuvannut vähänkään noita mun kritterejä yms, ja siks noi kollaasit ei nyt olekaan mitkään esteettisimmät.. Pahoitteluni!

xx, Juulia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ihanista, päivääni piristävistä kommenteista!