9. helmikuuta 2013

Jee, uusi takki!


Iltaa! 

Just kun pääsin viime postauksessa haaveilemaan uusista takeista ja sen täydellisen parkatakin puuttumisesta, semmoisen löysin! Kävin eilen pitkästä aikaa kaupungilla kaupoissa pyörähtämässä, vapaapäivääni viettäen. Pyörähdin sitten Mangossa kattomassa että mitä uutuksia sinne myymälään oli tullu ja sieltähän se löytyi, se täydellinen vihreä ihanuus. 


Listasin tossa viime kirjoituksessa vähän niitä kriteereitä ni tässä ne nyt aika hyvin kiteytyy! Huppu, check, pituus, check, väri, check, väljyys, check, istuvuus, check, yksityiskohdat, check.. 


Kaikista ihaninta tossa oli se että toi huppu oli oikeesti iso! Musta tuntuu että kaikki kauppojen takkien huput on liian pieniä, tai ainakin mun makuun. Tykkään et huput on oikeesti isoja, että mun iso pää ja isot hiukset mahtuu sinne sisälle hyvin, ja että jää vielä vähän lisääkin tilaa! :D 


Kokeilin ihan tosi kauan tota S-koon ja M-koon välillä. En meinannut millään saada päätettyä että kumpi olis parempi. Se S näytti sirommalta, ja minähän oon ihan all about sirous, mutta sit kun mulla oli siellä neule alla ni tuntu että käsiä liikuttaessa se vähän kiristi. M taas oli muuten tosi kiva mutta musta tuntu että se oli ihan pikkasen liian ison näkönen niistä hihoista. Päädyin kuitenkin tohon M-kokoon sitten ja ajattelin että voin niitä hihoja vaikka sitten hieman kaventaa (puhutaan kuitenkin ehkä jostai puolesta sentistä :D) jos mua kauheasti se rupeaa käytössä häiritsemään. 



Tykkäsin ihan sikana että tuolla takana oli toi kiristys juttu vyötäröllä millä saa sen siitä kurottua kapeammaks, ja sit ihastuin noihin "läppiin" tossa yläselässä. (Miks en keksinyt niille mitään fiksumpaa sanaa juts nyt? Syytän sitä että on lauantai ilta..) Ainoo vaan mikä niissä häiritsi oli se että ne jäi sieltä vähän törröttämään, kun olin kuronut ton vyötärön kapeaksi. Aattelin että ompelen ne käsin vähän tohon selkään kiinni niin ei törrötä enää! Kuviin kiinnitin ne muutamalla nuppineulalla. 



Tommonen töihinmenoasu mulla oli tänään. Takki piti heti saada käyttöön tietysti, vaikkei se todellakaan mikään tän ilman takki vielä ole. Se on aika ohut matskultaan, mutta kun tänään oli sopivasti asteet nollassa ja olin kulkemassa vaan kotiovelta autolle-autolta töihin, niin tarkeni oikein hyvin. 

 Mitäs tykkäätte mun uudesta takista? :)

xx, Juulia

6 kommenttia:

  1. ihana takki, just sellain täydellinen parka! täytyypä itekkin käydä vilkasee jos noita olis netissäkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo suosittelen, ja luulis ainakin että niitä netistäkin löytyisi :)

      Poista
  2. Tosi ihana takki, tykkään etenkin tosta kiristysjutusta kun noi narut on tuolla selässä! :)

    (Btw, ootko harkinnu ton kommenttien sanavahvistuksen pois ottamista? Tuntuu, että se menee aina väärin :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, joo se on musta kiva yksityiskohta, ku harvemmissa (ainakaan mihin mä oon törmänny) ni ne tuolla takana on :)
      oo, en tiennykään että siinä tulee semmoinen, ku mulla ei tuu.. mut ehdottomasti katson mitä voin asialle tehdä, eli osaanko sen poistaa toisin sanoen :D

      Poista
  3. Olisiko joku helppo aloittelijalle suunnattu ompelujuttu mahdollinen?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin juu yrittää toteuttaa! Mun noista ompelupostauksista tuppaa aina tulemaan niin kauheen monimutkaisia vaikka olisikin yksinkertainen tuote :D Oon niin huono selittämään mitään.. Mutta pistän korvan taakse, ja yritän miettiä jotain kivaa ja helppoa! Vanhan blogin puolelta kannattaa myös käydä kattomassa siellä on jotain, siis jos et ole niitä vielä lukenut :)

      Poista

Kiitos ihanista, päivääni piristävistä kommenteista!