12. tammikuuta 2013

Vuoden haasteet- Tammikuu


Mooi!

Mä en oikeestaan tänä vuonna ajatellu kirjata mitään uuden vuoden lupauksia, vaikka oon semmosia aika monena aikasempana vuonna tehnyt. Mulla on ajatukset, elämäntilanne ja kaikki nyt sen veraan sekaisin etten oikeen osaa luvata itselleni mitään, ettei vaa sit joutuisi pettymään, kun ei pystykään niitä pitämään. Muutenkana mulla ei mitään ihmeellistä luvattavaa ois ollutkaan, sen perinteisen kesäkuntoon projektin lisäks. Oon kyllä päättänyt treenata ja elää vähän terveellisemmin, mutta otan sen silleen pienesti kerrallaan eikä ihan semmoisia paineita kun aina ennen oon onnistunut itselleni kasvattamaan. On parempi mieli kun senkin onnistuisi tekemään ilman itkupotkuraivareita joka toinen viikko, ku ei treeni maistu niin hyvin kun herkut :D 

Sen sijaan päätin tehdä tämmöisen "haaste" vuoden, kirjaan tänne joka kuukaudelle yhden haasteen mikä pitää siinä kuukaudessa suorittaa. Osa on semmoisia mitä en oo aikaisemmin tehnyt ollenkaan, osa semmoisia mitkä on jäänyt viime aikoina vähälle tekemiselle. Ne voi liittyä minuun, muihin läheisiin tai johonkin aivan muuhun. En oo kaikille kuukauksille haasteita vielä keksinyt, mutta eiköhän niitä tässä vuoden aikana tule. Pääasia tässä jutussa on kuitenkin se että tulisi joka kuukausi tehtyä vähän jotain spessua ja mahdollisesti itseään haastavaa :) 

Tammikuun haaste on ollut käynnissä jo ihan ensimmäisestä päivästä asi, mutta nyt vasta muistan tästä postata. 


Elikkä herkkulakko on menossa! Täähän vähän, aika löyhästi tosin, liittyy tohon kesäkuntoproketiin. Oon ollut joskus nuorempana muutamaankin otteeseen karkkilakossa kuukauden, parikin, niissä on ollut aina omast haasteensa tämmöiselle karkkihiirelle. Tällä kertaa nostin panoksia ja karsin samalla pois muutkin herkut, nimittäin noissa mun "karkkilakoissahan" on kaikki muu, mitä ei karkkihyllyltä osteta, sallittua. Eli suklaata on tullut jokatapauksessa syötyä vaan ehkä keksin tai jäätelön muodossa sen perinteisen Fazerin sinisen sijaan. On ollut aika vaikeeta vaik en oo ees kahta viikkoa ollut, mutta ehkä mä tän kestän. Oon kuitenkin ihan hirveen ylpee itsestäni etten oo retkahtanut vaikka meillä kotona on koko ajan houkutuksia! On suklaata kipossa jonka ohi kävelee päivittäin 10 kertaa, joka kerralla ois niin helppo aina yks palanen ottaa.. On jäätelöä pakastimessa, joka kutsuu sua kun oon ihan viattomasti menossa hakemaan vaan mansikoita aamupala jogurttiin. 

Mulla on kuitenkin nyt semmoinen fiilis että selviän tästä, ja sit jos selviän niin oon tosi ylpeä itsestäni! Mun on tehny ihan sikana mieli cupcakeja jo ihan sika pitkään ja meinasin että sitten helmikuun ensimmäinen päivä niitä leivon. Toi kuva (täältä) ei yhtään helpota mun mielitekoja.. No käyn nyt hakemassa jääkaapista omenan tommoisen sijaan.. Kaikkeen sitä pitää ruveta!

Tämmöinen suunnitelma mulla on tälle vuodelle. Mites teillä, ootteko tehny jotain uudenvuoden lupauksia? :) Kuinka moni siellä ruudun toisella puolella on ruvennut herkkulakkoon? 


xx, Juulia

2 kommenttia:

  1. luin sun edellistä blogii ja löysin nyt onneksi tännekkin :) hyvältä vaikuttaa uusi blogi! aiotko muuten joskus hakea takaisin lontooseen opiskelemaan vai aiotko pysyä suomessa? kiinnustuneena seurailin sun lontoo juttuja, itse muös haaveilen että lähden joskus sinne opiskelemaan :)

    karkki lakko täälläkin, en tosin ole päättäny että millons lopetan :D ainakin nyt tammikuu on tavoitteena kestää ilman karkkia ym :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kun löysit :) kiitos paljon! Mun tän vuoden haut on vähän vielä hakusessa :D en oo oikeen varma että mihin sitä hakisi..:) kiva kuulla että sitä kohtaan oli kiinnostusta, aika näyttää että palaanko sinne vielä joskus :) Suosittellen ehdottomasti hakemaan jos se unelma on! Oli kyllä todella kivaa :)
      Nii voihan olla ettei sitten tammikuun loputtua enää karkki maistukaan ja se voi jatkua, näin oon ainakin kuullu monelle käyvän! Epäilen että mulla jatkuisi tosin, nyt on sen verran kovat himot karkkeihin ja muihin herkkuihin :D Lasken päiviä helmikuun 1. päivän :D

      Poista

Kiitos ihanista, päivääni piristävistä kommenteista!